O expoziție fascinantă pentru întreaga familie despre protejarea mediului înconjurător și reciclarea creativă
Expoziția poate fi vizitată zilnic în centrul comercial Dâmbovița Mall, în perioada 19 aprilie – 2 mai, între orele 10:00 și 22:00, cu intrarea gratuită. Vor fi organizate și workshopuri creative pentru copii (weekendul 29-30 aprilie) –
În această primăvară, în perioada 19 aprilie – 2 mai 2023, Dâmbovița Mall, în colaborare cu Asociația ESCU, vă invită să vizitați o expoziție magică și interactivă, prezentată în premieră, “Alice în Țara Minunilor: o poveste reciclată”, pe târâmul fantastic al eroinei celebre, care readuce în prim – plan importanța protejării mediului înconjurător și beneficiile reciclării selective, prin metode neconvenționale și creative.
Parcursul interactiv expozițional la care veți lua parte vă va iniția în cinci camere tematice ale poveștii “Alice în Țara Minunilor”, fiecare abordând o perspectivă diferită de reciclare și circularitate a materialelor din care provin deșeurile, în timp ce vă veți cufunda în aventurile pe care le întâmpină pe traseu personajele principale din una dintre cele mai iubite povești ale copilăriei noastre.
Gândită pe paliere scenografice, expoziția reunește câteva puncte centrale sub umbrela cărora se regăsesc lucrările tridimensionale a numeroși designeri și artiști care au construit din materiale reciclate diferite obiecte de mobilier, piese de vestimentație, peisaje naturale, butaforii și construcții fanteziste, decoruri teatrale, panouri și personaje din poveste.
Veți avea ocazia să descoperiți alături de noi o experiență imersivă unică, care vă invită ca vizitatori să jucați un rol activ în mediul expozițional: scenografia vă răsplătește curiozitatea pentru că veți naviga într-un peisaj feeric, interacționând la tot pasul cu personajele celebre ale cărții și completând o serie de provocări curioase, printre care workshopuri creative pentru cei mici (în weekendul 29-30 aprilie), mergând pe urmele Iepurelui Alb, rezolvând ghicitorile uluitoare ale Domnului Omidă, învingând Regina Inimilor într-un joc de șah și multe alte surprize fascinante.
Așadar, ne îndreptăm atenția către ideea de reciclare ieșită din tipare, fiind un proiect deschizător de drumuri în aplicarea principiilor circularității ce promovează sustenabilitatea prin prezentarea unor perspective noi și radicale cu ajutorul inovației, experimentului și a co-creației. Expoziția își propune să redea, sub forma unei metafore vizuale, întregul proces al metamorfozării unor deșeuri reciclabile, care par lipsite de orice importanță sau valoare estetică, în obiecte de design, totul petrecându-se sub „lupa” imaginației artiștilor plastici.
Această expoziție itinerantă face parte dintr-un amplu demers educațional inițiat de Asociația ESCU care este dedicat luptei împotriva poluării, prin construirea unei comunități de persoane care își unesc forțele pentru un viitor mai sustenabil și care își asumă provocarea de a dezvolta un model artistic și funcțional de a refolosi și regândi multitudinea de deșeuri reciclabile colectate din România.
Mai multe informații puteți descoperi aici https://dambovitamall.ro/ și aici https://www.asociatiaescu.ro/.
Despre Dâmbovița Mall:
Situat într-o zonă rezidențială dens populată, aproape de centrul orașului Târgoviște și în apropiere de gara principală, centrul comercial regional Dâmbovița Mall a fost construit într-o zonă ușor accesibilă și celor care locuiesc în Târgoviște, dar și celor din localitățile din împrejurimi. Concentrându-se pe modă și divertisment, Dâmbovița Mall oferă o experiență modernă de cumpărături, restaurante și loc de joacă, are ample terase interioare și exterioare, un food court cu design inovator, o zonă de servicii și una de fashion.
Cu o suprafaţă construită totală de peste 70.000 mp, din care aproximativ 33.000 mp spații închiriabile și 1280 locuri de parcare din care 815 în subteran, Dâmboviţa Mall găzduiește o ofertă de magazine pentru toate categoriile de vârstă şi interese. În plus, centrul comercial include şi primul hipermarket Carrefour din Târgovişte, în suprafaţă de aproximativ 9.600 mp. Conceptul unic de design, materialele de calitate superioară dar şi dotările de ultimă generaţie fac din Dâmboviţa Mall locul ideal de cumpărături.
Printre brandurile prezente în Dâmbovița Mall se numără: 4F, AC&co, Altex, Animax, Arsis, Banca Transilvania, Bigotti, C&A, Cador Home, Cărturești, CCC, Colin’s, Cropp, Cupio, Deichmann, Dertour, DM, Douglas, DrMax, Flanco, Gryxx, Helpnet, Hervis, House, Intersport, Jolidon, Kendra, KVL/Lee Cooper/Timeout, LC Waikiki, Lensa, Meli Melo, New Yorker, Noriel, Office Shoes, OPTIblu, Orange, Pepco, Sinsay, Sizeer, Smyk, Splend’or, Sport Vision, Sportisimo, Teilor, Tom Tailor, Triumph, US Polo ASSN, locul de joacă Dini Land și curățătoria Total Wash. Zona de food court găzduiește restaurantele KFC, Spartan, Mesopotamia, Puii Mei și Casa Gurmandului. Pentru relaxare, clientii poți servi o băutură caldă la cafenelele DOTS și Juba Caffe.
Centrul comercial este detinut de grupul MAS P.L.C. www.dambovitamall.ro
Despre Asociația ESCU:
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spațiul public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale benefice la nivel național. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate și antreprenoriat cultural, organizând evenimente multidisciplinare, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. În perioada 2015 – 2023, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului emblematic World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy (3 ediții), Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești (4 ediții la activ), Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice (2 ediții), Muzeu pop-up Generația Millennials (2 ediții), Expoziția Joc și Joacă, Istoria Frumuseții din România, precum și expoziții itinerante, axate pe edutainment pentru publicul prezent în marile centre comerciale din diferite orașe din țară.
Asociația ESCU are o activitate cu o creştere anuală organică, expusă în repetate rânduri mediatizării naţionale și internaţionale, cu un portofoliu de iniţiative culturale care au fost organizate sub egida UNESCO, European Year of Cultural Heritage și a European Congress of Local Governments, precum și a numeroase instituții culturale partenere din România. Proiectele noastre au adunat de-a lungul timpului peste 350.000 de participanți. https://asociatiaescu.ro/