Acasă Afaceri Ai pornit o afacere? Cum o duci spre succes?

Ai pornit o afacere? Cum o duci spre succes?

238
0

Am văzut în ultimii ani în urbea noastră o mulțime de afaceri pornite cu dreptul care au eșuat, din păcate, foarte repede. O pizzerie amplasată într-un vad foarte bun care s-a închis după nici trei luni, o cofetărie deschisă, tot așa, într-un loc cu vad foarte bun, fără nici-o concurență acolo, care, la fel, s-a închis, după vreo două luni, un magazin cu haine de firmă unice în oraș, care, după ce s-a mutat în mai multe locații, s-a închis în cele din urmă. Exemplele ar putea continua, dar cred că pot fi trase învățăminte din fiecare din ele, care să poată fi de folos altor antreprenori care pornesc o afacere cu potențial, însă apoi nu reușesc să o ducă mai sus din diverse motive care par neînsemnate, dar devin greșeli enorme dacă îți duc afacerea în faliment.

Statisticile oficiale spun că în jur de 20% din afacerile nou pornite eșuează în primul an, dar că în următorii 5 ani se ajunge la chiar jumătate din numărul inițial de afaceri care se închid. Cauzele sunt multiple și au fost prezentate și dezbătute în numeroase articole și cărți cărora nu vrem să le facem concurență. Printre cele mai frecvente cauze ale eșecului noilor afaceri în primele luni sunt enumerate așteptările prea mari, absolut nerealiste ale antreprenorilor de a avea succes imediat, plus dorința lor de a se îmbogăți peste noapte, însoțită adeseori de cheltuirea banilor firmei pentru a le asigura un trai luxos prea devreme, înainte de a avea profit suficient cât să și-l permită cu adevărat. Lipsa unui mentor și refuzul de a cere ajutor de specialitate de la un consultant, de exemplu, neînțelegerea clienților, neglijarea brandingului și chiar a prezenței online sau a digitalizării firmei sunt, de asemenea, recunoscute ca fiind cauze ce duc la eșecul firmelor nou înființate, sau chiar al unor firme mai vechi. Însă printre principalele cauze pe care le-am putut identifica în cazul unor afaceri închise prea repede se numără cu siguranță modul de amenajare a spațiului comercial propriu zis, cu lipsa unor mijloace de semnalizare corespunzătoare a ceea ce se oferă acolo și a avantajelor oferite, personalul neinstruit, nepăsător sau chiar nepoliticos, care preferă să fumeze în ușa magazinului, în loc să fie atent la clienții din magazin, refuzul absurd de a face publicitate, nici măcar cu anunțuri pe rețelele sociale cu costuri mici sau chiar gratuite.

Pentru că o afacere închisă înseamnă nu numai bani pierduți de către antreprenor ci și locuri de muncă pierdute de concetățeni ai noștri, cu consecințe nu tocmai plăcute, credem că merită ca orice afacere nouă să fie sprijinită de către noi toți, chiar și numai cu un sfat bun, cu o idee utilă, poate chiar salvatoare. Nu toți antreprenorii sunt speculanți, nu toți antreprenorii fac afaceri oneroase, din care nu lipsește cuvântul ”parandărăt”! Majoritatea întreprinzătorilor sunt oameni cinstiți, care vor să-și pună în practică ideile, să-și împlinească visurile, să-și câștige cinstit pâinea și să ofere ceva folositor celor din jurul lor. O mâncare bună, o vopsea de calitate, o înghețată delicioasă, mobilă sau haine superbe, servicii de tot felul, sunt afaceri care merită să fie sprijinite, pentru că ele construiesc de fapt Statul. În condițiile unei economii de stat în administrare sau chiar dizolvare păguboasă, economia privată este tot ceea ce avem mai prețios. Trebuie să o sprijinim, pentru că ea este inima României acum, din ea putem construi viitorul, nu din promisiuni deșarte.

Vom încerca în ziarul nostru www.sebitoriale.ro ca, printr-o serie de articole săptămânale, să creionăm o serie de greșeli ce pot falimenta o afacere bună, greșeli ce pot fi ușor evitate, salvând astfel întreprinderea respectivă și păstrând locuri de muncă valoroase. Nu este nici o problemă să te inspiri din poveștile altora, din sfaturile altora, important este să construiești o afacere solidă, care să reziste în timp și care să ofere ceva bun societății.

Urmăriți-ne și inspirați-vă după dorință și preferință!