Acasă Educație 140 de tablete ajung astăzi la 13 școli din județul Dâmbovița

140 de tablete ajung astăzi la 13 școli din județul Dâmbovița

296
0

Digitalizarea învățământului românesc, accelerată de restricțiile impuse de epidemia de coronavirus, continuă și în județul Dâmbovița. Astăzi, 9 iunie 2020, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, începând cu ora 12:00, va avea loc un eveniment important ce se încadrează în linia acțiunilor de dotare a profesorilor atât cu instrumente electronice, cât și cu aplicații adecvate. De data aceasta, o colaborare între Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, Casa Corpului Didactic Dâmbovița și Asociația „PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă” din București va mări numărul școlilor și profesorilor din județ care folosesc aplicații de tip ”catalog virtual”. Vă redăm integral comunicatul de presă al Asociației „PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă” cu privire la acest eveniment, cu încrederea că epidemia de coronavirus va fi declarată învinsă curând, iar profesorii și elevii dâmbovițeni se vor întoarce din septembrie în școli și licee în condiții de siguranță și normalitate:  

COMUNICAT DE PRESĂ privind distribuirea a 140 de tablete pentru 13 școli din județul Dâmbovița, în cadrul proiectului “INO PRO”, în vederea utilizarii platformei educaționale – catalog virtual

”Asociația „PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă” alături de partenerii Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița și Casa Corpului Didactic va distribui în cadrul proiectului „INO-PRO – INOvatie și PROgres pentru o educație școlară de calitate și incluzivă, în județul Dâmbovița” cod MySMIS 104753, un număr de 140 de tablete către 13 școli partenere din județul Dâmbovița: Liceul Tehnologic Cojasca, Școala Gimnazială ”Dr. Mioara Mincu”- Conțești, Școala Gimnazială Românești – Potlogi, Școala Gimnazială Pătroaia Vale – Crângurile, Școala Gimnazială ”Dora Dalles” Bucșani, Școala Gimnazială Comișani, Școala Gimnazială ”Șerban Cioculescu” Găești, Școala Gimnazială Gura Ocniței, Școala Gimnazială Mănești, Școala Gimnazială ”Ion Ciorănescu” Moroeni, Școala Gimnazială Nucet, Școala Gimnazială ”Tudor Vladimirescu” și Școala Gimnazială ”Matei Basarab”, în vederea utilizării platfomei educaționale – catalog virtual INO PRO.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa Prioritară 6 „Educație și competențe”, Prioritatea de Investiții 10i „Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, non formale și informale pentru reintegrarea în educație și formare”, Obiectiv specific OS 6.6 „Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovarii unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și ale unei școli incluzive” în cadrul programului „Profesori motivați în școli defavorizate”.

Obiectivul general al proiectului constă în creșterea calității serviciilor educaționale și prevenirea, diminuarea părăsirii timpurii a școlii de către copiii aflați în risc educațional prin crearea oportunităților și creșterea participării personalului didactic, precum și a membrilor echipelor manageriale, la programe de formare continuă, de dezvoltare a competențelor didactice și profesionale, activități de tipul mentoratului didactic, precum și schimb de bune practici.

Proiectul vizeaza prin activitățile derulate, un grup țintă format din 310 persoane din școlile beneficiare, 288 de cadre didactice sau personal de sprijin și 22 de membri ai echipelor manageriale.

Până în prezent, rezultatele obținute sunt:

  • 224 de cadre didactice și personal de sprijin participante la cursuri nonformale;
  • 178 de cadre didactice și personal de sprijin beneficiare de subvenții stagii de practic;
  • 21 de membri ai echipelor manageriale din școlile țintă participante la cursul “Managementul comunicării în mediul școlar”;
  • 30 de cadre didactice care vin dintr-o altă localitate în școlile țintă, care beneficiază de stimulente pentru transport timp de un an școlar;
  • 20 de membri ai echipelor manageriale din școlile țintă participante la cursul “Integrarea TIC în procesul educațional”;
  • 70 de kit-uri de curs oferite în cadrul programelor de formare continuă și de dezvoltare de competențe didactice;
  • 20 de membri ai echipelor manageriale din școlile țintă participante la cursuri nonformale.
  • 3 workshop-uri privind importanța mentoratului organizate;
  • 15 cadre didactice participante la cursul de “Mentor”;
  • 1 Rețea de Mentori Educaționali dezvoltată;
  • 154 de persoane participante în cadrul rețelei de mentori;
  • 50 (50 persoane x 2 luni) /50 de burse pentru performanță oferite, în valoare de 790 lei fiecare;
  • 104 de membri ai grupului țintă beneficiari ai subvențiilor pentru stagii de practică –în valoare de 1600 lei fiecare;
  • 140 de tablete diseminate în școlile țintă.

Rezultate estimate în viitor:

  • 50 de membri ai grupului țintă, câștigători ai premiilor acordate pentru promovarea principiului de educație incluzivă în școlile țintă, în valoare de 1200 de lei fiecare;
  • 18 cadre didactice/ personal de sprijin/ membri ai echipelor manageriale participante la un schimb de bune practici în Italia în vederea asigurării unei mase critice de resurse umane calificate și punerea bazelor unei rețele transnaționale de profesioniști în sistemul de învățământ;
  • 13 unități de învățământ, școlile țintă, beneficiari ai Aplicației Educaționale – Catalog Virtual INO – PRO în scopul reducerii absenteismului și echipamente IT pentru utilizarea acesteia.

Proiectul vine în sprijinul profesorilor, elevilor și părinților din România cu o soluție care face accesul la educație simplu și rapid, o aplicație educațională ce conține și un catalog virtual. În acest sens, la această dată, vor fi înmânate un număr de 140 de tablete către toate unitățile de învățământ partenere, în vederea instalării Aplicatiei Educaționale – Catalog Virtual INO PRO.

Catalogul virtual realizat reprezintă un punct de comunicare foarte eficient intre profesori – elevi – părinți, dezvoltând un sistem facil de diseminare a informațiilor și reducerea absentesimului.

Aplicația Educațională – Catalogul Virtual INO PRO oferă următoarele avantaje:

1. Soluție modernă și utilă pentru toate cadrele didactice, management, elevi și părinți;

2. Aplicație gratuită și sigură, disponibilă doar în școlile țintă;

3. Ușor de configurat atât pentru elevi și părinți, cât și pentru profesori;

4. Aplicație accesibilă oriunde și oricând;

5. Păstrarea resurselor și a documentelor într-un singur loc;

6. Sistem complet de notare (note, absențe, medii);

7. Comunicare rapidă, eficientă și în timp real;

8. Feedback în timp real;

9. Inițiere dezbateri;

10. Comunicare eficientă și rapidă (școală-elevi-profesori-părinți);

11. Organizare eficientă (avizier, calendar, sondaje, clasamente…);

12. Implicare activă a părinților în educația copiilor, precum și în activitățile școlii ;

13. Instrumente de predare și testare ;

14. Evaluare eficientă și rapidă;

15. Avizier cu noutăți;

Educația s-a mutat în spațiul on-line în vremea pandemiei de coronavirus, iar elevii și profesorii au învățat să fie împreună doar cu ajutorul tehnologiei. Modul clasic de a învăța a cunoscut transformari rapide și profunde iar noile instrumente de lucru au devenit indisponibile atât în afara sălii de curs cât și în interiorul ei, atunci când va fi din nou posibil. Mulți dintre dascălii români își țin cursurile acum on-line și trebuie să le stârnească elevilor curiozitatea, să predea cunoștinte noi, să dea sarcini de lucru, să afle cât știu și să le monitorizeze participarea la ore din fața ecranelor. Elevii, la rândul lor, au nevoie de claritate a sarcinilor, de structură, de resurse educaționale la îndemână și de instrumente digitale prietenoase, care să faciliteze învățarea la distanță.

Inițiativa realizată prin proiectul INO-PRO vine ca o întâmpinare a provocărilor prezente și viitoare din domeniul educațional mondial.”

Manager Proiect: dr. Iolanda Mihalache